utorok 30. augusta 2011

Život ako miniskladačka

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, čo znamenajú všetky tie veci, ktoré sa okolo vás dejú? Koľkokrát ste mysleli na to, prečo sú niektoré veci také ako sú a nie také akoby ste si ich práve v danej situácii predstavovali? Odpoveď na prvú otázku by bola asi taká, že určite áno! Viac menej každý z nás premýšľa o svojom živote, či už v súkromí alebo v spoločnosti. A koľkokrát? Určite to nebudete teraz počítať, pretože to bolo určite veľakrát.

Dosť často sa stretávam s ľuďmi, ktorí sa na mňa obracajú s ich problémami. Odhliadnuc od toho, že sa vás nespýtajú ani ako sa máte, alebo či nemáte vlastné problémy, ma radiť v takýchto situáciách celkom baví. Pri jednom rozhovore s kolegyňou v robote, sme dospeli k tomu, že aby človek robil psychológa, potrebuje mať na to povahu a hlavne odvahu! Pretože ak sa na vás budú hrnúť z každej strany nejaké problémy, je veľmi ťažké to zvládať, ak ste labilnej povahy. A práve o tom by som trošku chcel písať.

Veľa ľudí mi povedalo, že mám veľmi malé sebavedomie. Ja som samozrejme, ako každý človek, ktorému je to povedané, protestoval, že to nie je pravda! ALE ak sa pozriem za seba, vidím, že to skutočne tak bolo! Prečo píšem, že bolo?
Po veľmi dlhom čase som zistil, že všetky veci, ktoré sa okolo mňa udiali, mali predsa len svoj význam. Aj keď sa množstvo ľudí na mňa obracia s tým, že to čo robia, alebo to čo sa im stalo nemá žiaden význam, môžem ich ubezpečiť, že určite má! Ak sa pozriem na svoj vlastný život, nebyť pár ľudí, ktorí do mňa vlievali dôveru v seba samého, nebol by som tam kde som teraz. V podstate všetko mi postupne do seba zapadlo!





Ako som včera večer nevedel zaspať a premýšľal som nad doterajším životom, začalo mi to dávať svoje súvislosti. Zistil som, že aj tá najmenšia, úplne drobnučká súčasť vášho života môže ovplyvniť vaše budúce smerovanie. Smerovaniu samozrejme môžete dopomôcť aj sami, ale viac menej, je to vecou osudu a toho, ako sa to všetko vyvinie. Keď sa na to všetko vlastne pozriem s odstupom času... Náhody vlastne neexistujú! Pretože aj keď si na niečo poviete, že je to náhoda, určite to náhodou nie je!
A tak ako hovorím väčšine ľudí, aj keď sa vám stane niečo zlé, rozhodne to MÁ svoj význam, pretože osud to tak chcel. Aj keď nepochopíte hneď, určite dospejete do toho štádia, kedy vám to všetko "docvakne" a začne vám to dávať všetko svoje súvislosti a vy pochopíte to, že trebárs odchod do iného mesta, MAL svoje opodstatnenie... Život je vlastne taká miniskladačka, ktorú si musíte poskladať vy sami v hlave, aby vám dala význam.

Prajem vám teda príjemné rozmýšľanie nad svojim životom, niekedy je to fajn! :) Tiež hlavne veľa sebavedomia, pretože bez toho sa osud naplniť nedá. Osobne môžem povedať, že vaše sebavedomie stúpne v práci s ľuďmi... Zistíte, že aj vy máte svoje hodnoty, ktoré si ľudia na vás cenia, dôverujú vám a práve to je tým najlepším balzamom na dušu. Keď môžete pre niekoho niečo spraviť... Preto tiež ďakujte ľuďom, ktorých máte okolo seba, pretože tí pri vás nie sú určite náhodou, ale boli k vám "doviati" osudom... :)

P.S.: Psychológia je sranda vec, len treba vedieť ako ju použiť a hlavne kedy. Treba vedieť tiež aplikovať pár vecí na seba samého, aby sme sa nescvokli. Prajem každému veľa spokojnosti so sebou samým!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára