piatok 1. júna 2012

This used to be a funhouse

Dážď... Dnes sa mi naskytol už druhý krát podobný pohľad. Opäť sedím na stoličke v kuchyni- pohľad upieram von balkónom, a vraciam sa, akoby sa udialo de ja vú, k tomu, čo som videl ráno. Tiež pršalo. Prvý júnový deň, deň detí, poznámky z ontogenetickej psychológie na stole, hrnček s čajom (aj keď by bodla káva) v nedohľadne a mačka niekde mimo. Pochmúrny čas na písanie, na učenie, premýšľanie... Človek nevie, čo by od radosti mohol robiť.

Zastavili ste sa a zamysleli ste sa dnes, že v podstate je to už pol rok v roku 2012? Uvedomili ste si ako veľmi rýchlo ten čas prešiel a vy ste prežili množstvo zmien? Určite nie... Však koniec koncov ani ja by som nebilancoval, keby som nepozrel do kalendára a všetko spätne nezhodnotil. V tejto dobe je smutné, že človek nemá čas ani na také jednoduché úkony ako premýšľanie. Zamyslite sa, kedy ste naposledy pasívne oddychovali a hodnotili svoj život. To pekné, menej pekné a všetko čo sa vám postavilo do cesty- či to malo význam alebo nie.



Ako som spomínal je pochmúrny deň. Schyľuje sa k svadbe a ja budem zajtra- teda sobotu robiť... Robiť ako robiť, pretože práca v obchodnom dome, popri štúdiu sa nedá považovať za prácu, ale v každom prípade prídem na iné myšlienky. A viete, že mi môže byť tá svadba úplne ukradnutá? Či bude veľmi veľká oslava, či bude nanosené pred našimi bytovými dverami- je mi to úplne ukradnuté.

Tá svadba sa nekoná u nás doma. Niekdajší dobrý sused (hovorím, niekdajší, časy sa menia) sa bude ženiť. Preto mi je to viac menej jedno. Ja budem v tom čase niekde úplne mimo a keď sa budem vracať z "práce", až potom si všimnem pozostatky zo svadby. Nanosenú špinu pred dverami, neumyté schodisko a spleť rôznych pachov, ktoré sa budú ťahať za svadobčanmi. Snáď neprídem v tej najlepšej chvíli, keď sa to bude všetko odohrávať. Chýbalo by mi ku šťastiu najmenej, aby ma videli takého zničené po "robote".

A vidíte? Však sa človek v živote zaoberá straaaašne nepodstatnými vecami, ktoré by ho mali trápiť najmenej. Skúste sa zamýšľať nad tým, čo je podstatné. Skúste myslieť občas aj na svoj život a žiť ho jednoduchšie, ľahšie. Skúste napríklad prekaziť predsvadobnú atmosféru a napätie nahlas pusteným rádiom a skúste svadobčanom vybiť z hlavy to šťastie. Nezáviďte! To je dôležité, len žite svoj život a skúste si napríklad poskákať po byte na nejakú fajn skladbu. Osobne si myslím, že padne vhod táto od Pink- Funhouse... This used to be a funhouse... :)






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára